Markowe Instalacje LPG
Zapraszamy!

Obalamy mity o autogazie

Bardzo ważnym aspektem w kontekście samochodowych instalacji gazowych jest ekologia. Przeprowadzone badania, ukazują, że stosowanie gazu płynnego w porównaniu z benzyną powoduje zdecydowane zmniejszenie poziomu emisji toksycznych substancji do atmosfery. Jeżeli porównamy emisję spalin benzyny, benzyny bezołowiowej, oleju napędowego i LPG, widać, że tlenki azotu, na przykład węglowodory oraz tlenki i dwutlenki węgla są wytwarzane przez wszystkie paliwa, ale ołów już tylko przez benzynę. Natomiast najbardziej niebezpieczny produkt spalania, jakim jest bezwodnik siarkawy i ołów są nieobecne w LPG, zaś węglowodory niepalne są w wyniku spalania LPG dużo mniej szkodliwe niż w innych paliwach (LPG nie zawiera aldehydów i zapachów aromatycznych). Za uznaniem LPG paliwem ekologicznym przemawiają też wyższe właściwości termodynamiczne, ułatwiające dokładniejsze spalanie. W porównaniu z benzyną stosowanie LPG powoduje zdecydowanie niższy poziom emisji toksycznych substancji do atmosfery. Redukcja zanieczyszczeń może sięgać około 60 procent w przypadku tlenku i 10 procent w przypadku dwutlenku węgla. Powyżej przedstawiliśmy kilka z wielu mitów i faktów dotyczących instalacji gazowych w samochodach. Jako kolebkę auto-gazu bez wahania możemy wskazać dwa kraje europejskie: Holandię i Włochy. Produkty z Włoch wypełniają w przeważającej części polską ofertę samochodowych systemów gazowych. Bez wątpienia liderem wśród tych marek jest włoski produkt spod znaku BRC. Wieloletnia polityka tej firmy, ukierunkowana przede wszystkim na jakość , w bardzo wyraźny sposób przełożyła się na wysoką sprzedaż i zaufanie klientów z całego świata. BRC to znakomity "motoryzacyjny maratończyk", który równym tempem podąża za nowo wprowadzanymi rozwiązaniami technicznymi, jakie serwują poszczególne koncerny samochodowe. Faktem stała się, możliwość montażu autogazu do niemal wszystkich samochodów benzynowych z całego świata, a zaawansowane technologie nowoczesnych systemów gazowych BRC gwarantują ich bezawaryjną pracę przez długie lata użytkowania z zachowaniem fabrycznych parametrów silnika.

http://lpg-brc.pl/index5g.html


Zbiornik z gazem to nie bomba!

Gaz staje się mieszanką wybuchową w momencie kiedy jego stężenie w powietrzu, w zamkniętym pomieszczeniu zawiera się pomiędzy 1,5 a 3%. Według badań przeprowadzonych przez niezależne instytuty min. ADAC, nie ma możliwości rozerwania zbiornika. Dodatkowo w wypadku pożaru zbiorniki są zabezpieczone przed gwałtownym wzrostem ciśnienia. W czasie wypadku do zapalenia się pojazdu dochodzi zazwyczaj z powodu rozlanej benzyny. W rzeczywistości zbiornik z gazem stanowi dodatkowy zderzak. Jest odpowiednio skonstruowany i zabezpieczony. W przypadku najgorszych w skutkach dla auta wypadków, jest jednym z niewielu części samochodu, które nie zostają uszkodzone


Moc silnika a autogaz

Instalacje starszych generacji (zwłaszcza przy nieprawidłowej regulacji) mogą powodować obniżenie osiągów silnika podczas pracy na etylinie orazLPG. Przyczyną może być miejsce i sposób wprowadzenia gazu do układu dolotowego silnika. Mieszalnik gazu który w I-szej i II-giej generacji instalacji gazowej montujemy w okolicy przepustnicy powietrza, działa podobnie jak tradycyjny gaźnik wykorzystując efekt Venturiego. Niestety aby uzyskać liniową charakterystykę pracy układu mieszalnikowego, ów mieszalnik znacznie ogranicza średnicę dolotu powietrza. Co w konsekwencji skutkuje spadkiem mocy podczas zasilania benzynowego nawet o 10% i kolejne 5% przy zasilaniu LPG, oczywiście w zależności od konstrukcji silnika. Stosując instalację wtrysku gazu, jeśli montaż został wykonany prawidłowo, jadąc na gazie tracimy niewiele mocy ok. 2%, natomiast jadąc na etylinie moc pozostaje bez zmian. Z tego wynika, że prędkość maksymalna jest porównywalna z tą rozwijaną podczas jazdy na benzynie. Oczywiście zakładamy, że tankowany gaz jest dobrej jakości. Nowoczesne systemy marki BRC nie powodują obniżki mocy silnika. Profesjonalna regulacja może nawet podnieść moc przy stosowaniu LPG.


Specyficzny zapach

Zapach gazu nie należy do przyjemnych. Celowo nadaje mu się charakterystyczną woń, by był wyczuwalny ze względów bezpieczeństwa. W nowoczesnych instalacjach, przy dobrym montażu problem ten nie występuje. Nieprzyjemny słodko-kwaśny zapach towarzyszy nam najczęściej w starszych autach wyposażonych w instalacje I-szej oraz II-giej generacji. W nowoczesnych instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazuspecyficzny zapach gazu nie występuje, ponieważ gaz jest wtryskiwany precyzyjnie w okolice zaworów silnikowych podobnie jak benzyna. A w momencie zgaszenia silnika wtryskiwacze zostają zamknięte, i nie pozostaje nawet śladowa ilość niespalonego gazu. W konsekwencji specyficzny zapach nie drażni klienta. Kolejnym miejscem z którego możemy poczuć nieprzyjemny zapach, ale już spalonego gazu to rura wydechowa poprzedzającego nas samochodu. I tu sytuacja się powtarza, dzieje się to tylko w instalacjach starego typu, ale tylko w tych źle wyregulowanych.

http://lpg-brc.pl/index5e.html


LPG nawet w luksusowym aucie

W rzeczywistości ci, którzy mają najwięcej pieniędzy, to ci którzy najczęściej szanują ich wartość. Instalacja gazowa to świetne rozwiązanie, które pozwala sporo zaoszczędzić na eksploatacji samochodu. Dotyczy to zwłaszcza dużych samochodów - w tym aut luksusowych, które zdecydowanie nie należą do ekonomicznych. Dlatego widok aut takich marek jak Mercedes , BMW , czy nawet Subaru na stacjach auto-gazu nie powinien nikogo dziwić. Zwłaszcza że nowoczesne instalacje gazowe zapewniają wysoki komfort użytkowania, brak spadków mocy silnika. A gdy skończy się gaz elektronika automatycznie przełącza na zasilanie benzynowe. Te niewątpliwe atuty przekonują właścicieli ekskluzywnych pojazdów do jazdy na paliwie LPG.

http://lpg-brc.pl/index5c.html

Instalacja gazowa w nowym aucie

Dawniej koncerny samochodowe oraz autoryzowane serwisy zdecydowanie odradzały montaż instalacji gazowych w nowych samochodach. Powodem był fakt braku odpowiednich instalacji gazowych, mogących sprostać oczekiwaniom klienta który nie dopuszcza faktu że jego nowe auto może czasami zgasnąć np: przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czy pokonywaniu zakrętu na tzw. "luzie". Te i inne niedomagania byli zmuszeni znosić właściciele pojazdów decydujący się na montaż instalacji gazowej I-szej i II-giej generacji. Obecnie sytuacja wygląda inaczej. Wraz z wprowadzeniem na rynek instalacji sekwencyjnych także nowe samochody doczekały się bezpiecznych, fabrycznie montowanych układów zasilania LPG oraz CNG. Do grona producentów oferujących pojazdy z gazem należą m.in.: Mitsubishi, Subaru , VW , Peugeot , Chevrolet , Fiat ,Opel , Seat i Skoda a nawet Mercedes i BMW.

http://lpg-brc.pl/index5f.html

Szerokie horyzonty

Istotną sprawą o której należało by wspomnieć jest również wpływ instalacji gazowej na trwałość silnika. Badania prowadzone min. na Politechnice Śląskiej, wykazały że LPG wręcz przedłuża żywotność silnika (czystszy olej, mniej nagarów), ale wszystko oczywiście zależy również od samej instalacji no i dbałości o nią. Pamiętać należy że połowa sukcesu to dobrze założona instalacja. Dlatego by zachować odpowiednią jakość, instalacje BRC są montowane tylko i wyłącznie w warsztatach o ugruntowanej pozycji na rynku. Dzięki rygorystycznemu doborowi autoryzowanych warsztatów i już wspomnianym częstym szkoleniom dla montażystów, instalacja BRC w twoim samochodzie jest gwarancją niezawodności i zadowolenia z eksploatacji. Firma BRC produkuje każdy podzespół instalacji, począwszy od wielozaworu przez reduktor na wtryskiwaczach i elektronice kończąc. To dzięki temu wieloletnie testy i badania pozwoliły na uzyskanie tak wysokiej jakości i niezawodności swoich instalacji, nieosiągalne w przypadku kompletowania instalacji z podzespołów różnych producentów, jak to ma często miejsce w przypadku innych marek. Firma produkująca elektronikę szuka taniego dostawcy, reduktorów oraz wtryskiwaczy, a całość sprzedaje pod swoją nazwą. Tak skompletowana instalacja jest przysłowiowym składakiem i nie jest w stanie tak niezawodnie i doskonale funkcjonować, jak instalacja zaprojektowana i testowana w całości przez jednego producenta, tak jak to ma miejsce w przypadku BRC.